Nyílt RvR, méghozzá a legjobb fajtából

Címkék: patch bug guild mark jacobs rvr robert mull orvr

2008.11.27. 09:50 Nahon

A napokban megjelent pár új infó mindenféle ORvR dologgal kapcsolatban, amiből összeállítottam a szerintem érdekesebbnek illetve fontosabbnak tartott dolgokat. A források közé tartozik Mark Jacobs nyílt levele, egy tegnapi Hot Fix jelentés, Robert Mull tegnapi RvR teljesítménnyel kapcsolatos jelentése, a Wizards and Wenches blog élménybeszámolója, illetve a The Greenskin oldalán talált Mark Jacobs levél.

A héten - WAR "életutam" során először - magam is komoly ORvR-be keveredtem, részt vettem egy erőd ostromának kezdeti szakaszában (a Pusztítás az erőd kapujáig verekedte magát), és azt kell mondjam, minden eddigi WAR élményem közül ez volt a legszórakoztatóbb, habár komoly FPS gondjaim voltak közben. Mindkét oldalt beleszámítva lehettünk vagy hetvenöten-százan a csatamezőn.

Az "én ütközetem" eltörpül a greenskines levélben említett nyolcszáz fő körüli méretű csatához képest. Itt komoly szerveroldali problémát okozott az összecsapás pusztán a mérete miatt. A csapat már dolgozik a hibák javításán. Természetesen a klienseket is rendesen leterhelte a rengeteg játékos, viszont itt is megtalálták azt a bugot, ami a lassulást okozta. Ez a hiba nem csak az ORvR oldalon okozott gondokat, hanem minden RvR összecsapásnál.

Ezzel kapcsolatban tudatta Robert Mull, hogy a javítási folyamatok elkezdődtek, további helyzetjelentések jönnek majd, feltehetően elég sűrűn.

Amellett, hogy milyen terhelést jelent egy-egy ilyen méretű csata, érdemes belegondolni, milyen egyéb hatásokat gyakorol - például a karakterfejlődésre. Gondoljunk csak az "Ölj meg tizenöt ellenséges karaktert!" küldetésekre. Ha csak az alakulat fragjeit számoljuk, ilyen léptéknél ez pillanatok alatt megvan. Nem az lesz hát a probléma, hogy hamar teljesítjük a küldetést, hanem hogy nem tudjuk hatékonyan kezelni annak leadását és ismételt felvételét a lehető leghatékonyabb XP-szerzés céljából. Felmerül az a kérdés is, hogy ilyen méretű húsdarálók mellett szükségesek-e ezek a küldetések. A W&W itt beszámol az 1 FPS alatti teljesítményről (a csata körülbelül negyedakkora vagy kisebb lehetett, mint az előbb említett), és kéri a szolgáltatókat, vonják össze a szervereket, mert ekkora mókából vétek kimaradni, márpedig az alacsony népességű szervereken nincs reális esély részt venni ilyenben. Főleg, ha úgy járnak az emberek, mint én az utóbbi hetekben, hogy baráttal sem találkoztam, nemhogy ellenséggel.

Elérkeztünk Mark Jacobs fejlesztési ígéreteihez, amik a következők:

  • RvR Befolyás rendszer
  • a harcok jobb észrevehetősége és elérhetősége (változik többek között a térkép, a felhasználói felület és utazási rendszer is)
  • jobb motiváló tényezők az ORvR-ral kapcsolatban
  • a klánok bátorítása erődök elfoglalására (itt jön a képbe a Hot Fix, mely csökkenti az elfoglalt erődök fenntartási költségeit)
  • bevezetnek egy hírhedtségi/hírességi rendszert, amiben ORvR eredmények kerülnek felvezetésre; szoros lesz a kapcsolata a Tome of Knowledge-dzsal

Ezeket mind-mind tesztelni fogják mielőtt az éles szerverekre telepítenék őket, tehát még várnunk kell rájuk, de legfeljebb egy-két hónapot. Minden esetre Mark szerint ezek elsődleges fontosságú fejlesztések, úgyhogy reméljük, hamar megérkeznek majd.

Mark még hozzáteszi, hogy tudjuk: az ORvR-t elsődleges fontosságúnak tartják, a tervek szerint ez lesz a leggyorsabb szintezési mód. Kockázatosabb lesz, mint a PvE küldetések, viszont sokkal jövedelmezőbb, mint bármely más módszer.

Hajrá!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://war-nahon.blog.hu/api/trackback/id/tr37790895

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása