Számomra az első - hogy úgy mondjam - kézközeli WAR élményeket br3ntbr0 videói jelentették, azóta is rendszeresen olvasom a blogját. Bejegyzései alapján a WAR hatalmasan jó játék. Tegnap azonban megjelent első negatív cikke, a hangsúly azonban itt a mértékekben van. br3ntbr0 ugyanis haldokolni látja a WAR-t.
A miért természetesen abban rejlik, ami a világ minden WAR blogjából-hírportáljából az ember fülébe zsong: a két királyság közti számbeli egyensúly hiánya. Tényleg fájó probléma, elismerem. Az is igaz, hogy a játék sarkköve az RvR és nem utolsósorban az RvR egyensúly. A szerveren, amelyiken játszom (Pusztítás oldalon), csak a vak nem látja, mennyire igaza van br3ntbr0-nak: még nem jártam olyan területen t1-t2 zónákban, ahol a Pusztítás ne birtokolta volna azt, vagy legalábbis ne állt volna ahhoz nagyon közel. Ez valóban probléma.
Ugyanakkor nem érzem, hogy ez a végét jelentené a játéknak. Ettől még élvezetes, így én személy szerint máshol látom az igazi problémákat. A várólista egy dolog (bár a szerveren bejelentkezéshez sosem kellett sorban állnom, így igazán dühös emiatt nem lehetek), a PQ-k körüli pangás viszont már tényleg fájó. Jók ugyanis a befolyásból szerezhető jutalmak, nagyonis azok. Sok esetben ahhoz, hogy megszerezzem, grindolnom kellett, azt, amiről a készítők azt ígérték, nem lesz.
További két nagy negatívumot kell még kiemeljek, ami az én ízlésemet bántja: az unicode karakterkészletek nem teljeskörű támogatását és a Megbecsülésből származó kevés vásárolható felszerelést és/vagy a megvásárlásának körülményeit.
Szegény Lélekorzó karakteremet át kellett neveztetnem "Lelekorzo"-ra (a WarDB-s felületen ez jelen pillanatban még nem látszik), mert több helyen nem, vagy hibásan jelent meg a két ékezetes karakter, illetve látható, hogy a WarDB-n is hibás, ahol is a támogatással foglalkozó illető azt felelte kérdésemre, hogy ez a WAR rossz kódlapkezelése miatt ilyen. A panaszomra, mely szerint ez a név számomra így problémás, Mythic/GOA azt válaszolta, nekik is (!), így - ahogy azt javasoltam nekik - eltávolították a névből az ékezeteket. Mivel már nem voltam online, erről e-mailben kaptam utólagos tájékoztatást. Kettő dolgot nem értek ebben: miért nem lehet eleve utf-8 kódlapra felkészíteni az egész programot, illetve ha nem kezeli, miért lehet ékezetes karaktereket használni a névben? (Utóbbit nem lehetett a bétában.)
A Megbecsülés szinteket úgy tűnik, gyorsabban sikerült meglépnem, mint azt a Mythic gondolta, mert bár a RR9-es felszerelésből ezt a követelményt sikerült teljesítenem, a tapasztalati szintet még nem. Tényleg nem értem, miért kell korlátozni ennek megvásárlásában. Biztos van oka, de fel nem foghatom, hogy ha nem akarják, hogy elérhető legyen számomra ez a PvP-re készült felszerelés, ha abban elég jó/aktív vagyok, miért érhetem el a hozzá szükséges szintet anélkül, hogy a másik követelményének eleget tennék? Ha ugyanis teszem azt kizárólag scenariókat játszom, komoly hátránnyal indulok a PvP-ben, amiben egyébként pengének kéne lennem. Furcsa.