Igen régen esedékes egy ilyen összefoglaló, és ez a mostani, amit találtam, szerintem egész jól összefoglalja a témát. Pluszpont a szerzőnek, amiért témákra bontotta a cikket, így könnyebb a navigálás, a fontos szempontok hamar megtalálhatók. Az eredeti Werit blogján található. Durva wall of text húzódik a tovább mögött, de aki még nem ismeri a WAR-t, annak mindenképp érdemes elolvasni.
Warcraft rajongó vagy és érdekel az új Warhammer játék? Ez a cikk segítséget nyújthat, hogy eldöntsd, otthon éreznéd-e magad benne.
- Szintezés. WAR-ban a szinteket Rangoknak hívják, és 40 van belőlük. Tapasztalatot ugyanúgy mint WoW-ban, küldetések végrehajtásával és lények megölésével szerezhetsz, de PvP-n keresztül is. Ami a küldetéseket illeti, a WAR-ban nincs annyi mint a WoW-ban, azonban kevésbé frusztrálónak mutatkoznak a meglévők.
- Fajok. A WAR-ban 6 faj van, 3 minden Királysághoz.
- Kasztok. A WAR-ban 22 karrierből választhatsz. A karrierek egyediek minden fajnál. Például ha Bright Wizarddal akarsz játszani, embernek (birodalminak) kell lenned.
- Insták. Mint a WoW-ban, WAR-ban is vannak insták. Nincs olyan sok, de van PvE csapatjáték. WAR-ban egy teljes csapat 6 főből áll.
- Harc. Nagyon hasonló a WoW harcrendszeréhez, úgyhogy otthonosan fogsz mozogni (az Age of Conannel ellentétben).
- Raidek. WAR-ban nincsenek WoW-szerű raidek. A "végjáték" insták az ellenséges fővárosban vannak, amiket ki kell nyitni a főváros elfoglalásával. Jelenleg a legvégső PvE harc az ellenség Királya ellen zajlik. Ez csak korlátozott ideig elérhető, így nincs igazi raid farmolás és időbeosztás.
- Szakmák. A WAR szakmái egyáltalán nem hasonlítanak a WoW-éira. A játék arra összpontosít, hogy olyan tárgyakat készíts, amiket használni is fogsz, nem pedig 100 kard legyártására, amiket eladsz az első vendornak. Nincsenek receptek. A gyűjtött hozzávalókból varázsitalokat és talizmánokat gyárthatsz. A különböző hozzávalók különböző eredményhez vezetnek.
- Battlegroundok. A WAR scenariónak hívja a BG-ket. Több van belőlük mint a WoW-ban, és más célt szolgálnak. Először is csak az adott szerverről származó karakterek lépnek be rájuk. Másodszor pedig hozzájárulnak az ellenség fővárosának elfoglalásáért folyó harchoz. Tapasztalat és Megbecsülés jár értük. Ezen túl bármilyen szinten csatlakozhatsz hozzájuk, a játék megnöveli a karaktered szintjét ha szükséges, hogy fel tudd venni a versenyt a magasabb szintűekkel.
- Aréna. WAR-ban nincs megfelelője (ahogy duelezésnek se, ha már itt tartunk).
- Megbecsülés. A Megbecsülésnek nincs WoW-os megfelelője. Gondolj rá úgy, mint egy másodlagos tapasztalati szintre, aminek 80 lépcsője van. A Megbecsülés segítségével felszerelésre és további tulajdonságfinomításra tehetsz szert.
- Loot. A WAR ugyanazt az ismerős szürke-fehér-zöld-kék-lila rendszert használja a loot osztályozására. Egyébiránt kevésbé fontos aspektusa a játéknak, mint a WoW-ban. Segít a jobb felszerelés, de sokkal kevésbé számít.
- Hátasok. WAR-ban az első hátast 20-as rangúként vásárolhatod. Minden faj egy meghatározott hátassal rendelkezik, nincs akkora választék, mint a WoW-ban. Nincsenek röpképes hátasok.
- Pénz. Ugyanaz a réz-ezüst-arany hármas van itt is. A pénz ugyanakkor nem jut akkora szerephez. Nincs olyan tárgy, amiért grindelni kéne, hogy 5000 aranyért megvedd. A pénz miatt itt sose kell aggódni.
- PvP. A WAR Core szerverei ugyanúgy működnek, mint a WoW PvE szerverei: a PvP-hez közös beleegyezés szükséges. Vannak PvP-re kijelölt területek, amiket elkerülhetsz, ha akarsz.
- Klánok. A WAR klánjai tudják mindazt, mint a WoW-éi, és még sokkal többet. A klánoknak van saját tapasztalati szintjük. A szintezés során jutalmakat kaphatnak, például címereket. Vannak még szövetségek, melyeknek segítségével a céhek csoportokba tömörülhetnek.
- Aukciós ház. A WAR-ban van AH.
- Addonok. A Curse széles addonkínálattal rendelkezik.
- Wowhead / Thottbot. Ha szereted az ilyen oldalakat, látogasd meg a WarDB-t!
- Armory. Van ilyen jellegű szolgáltatás, amin követhető a Királyságok csatározásának állása.
A WAR pár saját jellemvonása, ami nem található meg máshol:
- RvR. A Királyság Királyság ellen rendszer célja a másik frakció legyőzése a főváros elfoglalása révén. Szinte minden eredmény a játékban (mindegyik tapasztalati szinten) hozzájárul a végső célhoz.
- Nyilvános küldetések. Egy PQ egy többfázisú küldetés, ami egy bizonyos területen zajlik, ahol minden játékos hozzájárulhat a küldetés céljának eléréséhez, méghozzá anélkül, hogy csatlakoznia kéne egy csapathoz. Amikor a küldetés véget ér, minden résztvevőnek esélye van bizonyos jutalmakhoz a befektetett erőfeszítés függvényében.
- Befolyás. A Befolyást PQ-kban való részvétellel lehet szerezni. A WoW Reputation rendszeréhez képest jóval könnyebb ilyen módon jutalmakhoz jutni.
- Nyílt csapatok. Ha létrehozol egy csapatot, az alapértelmezetten nyílt lesz, vagyis bárki szabadon csatlakozhat hozzá. Bármikor kaphatsz egy listát, hogy a környezetedben milyen nyílt csapatok ügyködnek, ami tartalmazza azt is, milyen tevékenységgel vannak ezek elfoglalva.
- PvP a világban. Minden térképen van egy bizonyos terület, ami nyílt PvP-re van kijelölve (mint Lake Wintergasp). Itt különböző harctéri célokért lehet csatázni. Ennek során tapasztalatot, Megbecsülést, lootot szerezhetsz, valamint győzelmi pontokat a Királyságod számára.